End Of The Big Indonesia Adventure - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Traveldoc87 - WaarBenJij.nu End Of The Big Indonesia Adventure - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Traveldoc87 - WaarBenJij.nu

End Of The Big Indonesia Adventure

Door: guyenroel

Blijf op de hoogte en volg Traveldoc87

20 April 2012 | Indonesië, Batavia

Vanuit het chique vliegveld van Singapore en nog maar een paar minuten batterij resterend op mijn laptop, doe ik verslag van mijn laatste weekjes in Indonesie!

Het prachtige Flores, met haar vele mooie bergen, stranden, watervallen etc. is misschien wel het mooiste eiland van Indonesië en nog vrijwel onaangetast door het tourisme. Vanuit het oosten in Maumere ben ik met Sophie en Dirk meteen doorgereisd naar Moni, waar 3 meren liggen met elk een andere kleur. De meren veranderen telkens van kleur, afhankelijk van de weersomstandigheden. Erg bijzonder om te zien. De meren hebben een traditioneel cq heilige betekenis en de gedachte is dat de ziel van jongere mensen, oudere mensen en "gekke" mensen elk naar het voor hun bestemde meer gaan. Vervolgens doorgereisd naar Bajawa met haar traditionele dorpen en uiteindelijk aangekomen in Labuanbajo, van waaruit we een dagtocht hebben gemaakt naar het nabij gelegen Komodo-eiland en heerlijk gesnorkeld hebben bij de vele eilandjes aan de kust van Labuanbajo, echt een paradijs!

Vanuit Labuanbajo hebben we de boot gepakt naar Lombok, een 3-daagse tocht, waarvan de eerste avond niet gevaren wordt, maar alleen maar gefeest in de haven van L'bajo. Erg leuke mensen ontmoet op de boot, met erg goede muziek en eten!

Volgende ochtend naar Rinca-geweest, het 2e eiland wat onderdeel is van Komodo National Park, waar we de enorm grote en gevaarlijke Komodo-veranen opnieuw hebben gespot. Nog een tussenstop op het paradijselijke eilandje Moyo met haar waterval, waar we ons een half uur lang vermaakt hebben met ons naar beneden laten slingeren vanaf een liaan/touw wat boven de waterval hing.

Aangekomen in Lombok hebben we overnacht in Senggigi en de volgende ochtend door naar het party-eiland (zonder enige verkeer!), Gili Trawangan! Hier weer heerlijk gesnorkeld en aan het strand gelegen. Echt een heerlijke plek om bij te komen; je waant je echt (opnieuw!) op een paradijs!

Na Gili de fastboot gepakt naar Bali en naar het culturele centrum van Indonesie doorgereisd: Ubud. Omdat ik besloten had een dag langer op Gili te blijven, heb ik hier maar 1 dag doorgebracht, wat eigenlijk erg zonde is. In plaats van de rijsvelden, de Balinese dansen en de vele gallerijen en musea te bekijken, ben ik naar de Monkey Forest geweest en naar de spa geweest voor een massage: cultuurbarbaar maar erg aangenaam :P

Vervolgens naar Seminyak gereisd waar we overnacht hebben in de villa van Roel's familie en herenigd werden met Roel en Eline :)

Nog lekker gesurfd op het strand van Bali met aansluitend een barbeque en de club van Bali onveilig hebben gemaakt.

Nog 2 daagjes Bandung om de reis af te sluiten en al onze vrienden nog eens te zien!

De komende 2 maanden heb ik de tijd om mijn report af te ronden van deze stage en ergens in juli zal ik mijn buluitreiking hebben (als alles goed gaat!).


  • 21 April 2012 - 08:08

    Vicky:

    Heeel herkenbaar! Welkom thuis! X

  • 21 April 2012 - 08:26

    Frank:

    hallo Guy bedankt voor je reisverslagenen de foto's.Goede reis terug ,ik zie je in Nijmegen.

  • 21 April 2012 - 14:16

    Inge (zus):

    Welkom thuis vandaag !

  • 21 April 2012 - 16:17

    Thea, Moeder Sophie:

    Welkom thuis weer en sterkte met wennen aan het Nederlandse leventje!

  • 03 Mei 2012 - 09:55

    Neeltje:

    Gelukkig dat jullie toch nog iets posten! :)
    Volgens mij hebben jullie het fantastisch gehad en dat kan ook bijna niet anders :P
    Welkom thuis en succes met jullie report!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Traveldoc87

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1151
Totaal aantal bezoekers 15273

Voorgaande reizen:

21 November 2011 - 20 April 2012

Co-schappen en backpacken in Indonesie!

Landen bezocht: