No more co-ass, holiday in Indonesia begins ! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Traveldoc87 - WaarBenJij.nu No more co-ass, holiday in Indonesia begins ! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Traveldoc87 - WaarBenJij.nu

No more co-ass, holiday in Indonesia begins !

Door: guyenroel

Blijf op de hoogte en volg Traveldoc87

10 Maart 2012 | Indonesië, Batavia

Alweer veel te lang geleden sinds de laatste update, maar hierdoor des te meer te vertellen!

Ons avontuur in Soreang is afgelopen en we kunnen eindelijk beginnen aan onze 6-weekse reis door Indonesie!En.. we hoeven geen co-schappen meer te doen!

Het reisplan is als volgt:

-Sumatra 7/3 - 19/3: Tobameer, Berastagi vulkaan/trekking en Bukit Lawang National Park om orang oetangs te spotten o.a.

-Singapore 20/3 voor verlengen visum

-Singapore - Makassar (zuid-Sulawesi) 21/3 en nachtbus/vliegtuig door naar Tana Toraja.

Tana toraja is een gebied in zuid/midden sulawesi wat bekend staat om zijn graven en rituele begrafenissen (slachten van buffels etc.).

Daarna vliegen we ófwel door naar Noord-Sulawesi naar eiland Bunaken, waar je prachtig kunt snorkelen en de natuur een paradijs is.
Mochten Bunaken toch té veel zijn voor 10 dagen, gaan we rondreizen in Zuid-Sulawesi

Op 1 April komen Dirk en Eline, vriendje van Sophie en vriendinnetje van Roel. Ik zal dan in m'n eentje Maumere (oost-Flores) richting Bali reizen met onderweg de Komodo-eilanden, Lombok en de Gili eilanden. In Bali zal ik dan weer de rest ontmoeten is het plan.

Op 19 april zullen we weer terugvliegen naar Nederland.

Ik ben erg blij dat Chirurgie erop zit in Soreang, want het was er weinig uitdagend. Op dinsdag en donderdagmiddag waren er soms enkele operaties (meestal kleine ingrepen) en waren er veel patiënten 's ochtends op de poli. Het is er 1 grote chaos aan co-assistenten en patienten! Het gros aan klachten waren: knobbeltjes waar dan ook op het lichaam, liesbreuken en wonden door motorongelukken, niet erg afwisselend.

Op de zaal lagen maar 4 patiënten voor chirurgie en op de Spoedeisende Hulp was overdag ook bijna nooit een patiënt te bekennen voor chir. Gelukkig waren er voldoende co-assistenten om de saaie momenten mee te doden en ging ik regelmatig terug naar Bandung om vrienden daar te treffen.

De weekenden werden ook goed besteed: Marco en Vincent, vrienden van Roel/zijn ouders kwamen speciaal naar Bandung en Soreang om hem op te zoeken. Samen zijn we naar Kawah Putih gegaan, een supermooie vulkaankrater met daarin een meer met wit/blauw water. Verder zijn we nog een weekend gaan stappen in Jakarta en hebben we voldoende tijd in Bandung besteed om te gaan stappen met onze Indo-friends, shoppen en spa's te bezoeken.

Momenteel zitten we aan het Tobameer en reizen we morgen verder om een vulkaan te bezoeken en een jungle trail te doen.

Tot de volgende update!

• 10 Maart 2012 - 10:35

Esther (co-groep):

Dag kerels,

als eerste: gefeliciteerd met het afronden van jullie co-schappen! Laatste presentatie goed gegaan?

Ik wens jullie heel veel plezier met reizen en geniet er volop van, want het harde werkende leven komt eraan :)

Liefs Esther

• 10 Maart 2012 - 10:57

Frank:

Nooit meer co-assistent,op naar de volgende stap" in the house of god".Heel veel plezier en goede reis!!!

• 10 Maart 2012 - 13:55

Iris:

Heren doktoren! Super dat het erop zit!
    Pas op voor Bukit Lawang, ik wilde er eigenlijk blijven wonen....

• 11 Maart 2012 - 09:47

Vicky:

Wel uitkijken voor Mena dan!
    Guy, ik zag je berichtje later, heb Sophie nog gemaild. Enjoy!

• 12 Maart 2012 - 10:52

Josee Heezen:

Wat zal het straks weer tegenvallen in Nederland. Heel veelplezier nog!

• 29 Maart 2012 - 15:26

Indonesia Alumni :

We hope you enjoyed your time in Indonesia!

Please find us on Facebook: "Indonesia Alumni Network Nederland"

We would like to keep in contact with you after your stay in the Indonesia.

Salam,

I.A.N.N.